Tot welke leeftijd moet/mag jij je kind zijn/haar studiefinanciering betalen?

Ik vind het vreemd maar een collega beweerd dat hij zijn kinderen tot de leeftijd van 27 jaar tegemoet moet komen in de kosten als ze willen of gaan studeren. Ik bedoel dan echt studiefinanciering. Hij zegt dat ie dan 500 euro per maand kwijt zou zijn per kind. Volgens mij ben je op 18 jaar toch volwassen en ben je zelf verantwoordelijk voor deze kosten?

Toegevoegd na 31 minuten:
Vergeet ik erbij te zeggen dat deze kinderen zelfstandig wonen dus niet meer bij paps en mams.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

De ouderbijdrage voor studiekosten, zoals deze is vastgesteld door DUO, is een indicatie. Ouders zijn niet verplicht om de ouderbijdrage te betalen. Ouders hebben daarentegen wel een onderhoudsplicht voor hun kinderen tot en met 21 jaar.

Lees meer op: http://financieel.infonu.nl/geld/78508-ouderbijdrage-studiefinanciering.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van het verzamelinkomen moeten ouders bijdragen aan de studie van hun kind. De leeftijd van de student doet niet ter zake.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is geen wet die je verbied om de studie van je kind te bekostigen.